Kitle haberleşme-iletişim araçları toplumsal yaşamı iyi mi etkisinde bırakır? Kitle İletişim Araçlarının Fert üstündeki Tesirleri...
Kitle haberleşme-iletişim araçları toplumsal yaşamı iyi mi etkisinde bırakır?
Kitle İletişim Araçlarının Fert üstündeki Tesirleri
Kitle haberleşme-iletişim araçları,gelişen değişen teknolojinin de etkisiyle toplumsal yaşamın olmazsa olmaz bir öğesi olmuştur. Bir çok toplumsal bilimci araştırmalarında kitle iletişimi ile fert ve cemiyet yaşamını sosyolojik,toplumsal ruhsal yaklaşımlarla sorgulamış ve buradan bireye tesirini açıklamaya çalışmışlardır.
Kitle haberleşme-iletişim kavram olarak toplumsal bir kalite taşımaktadır. Birbiriyle ilişkisi olmayan geniş bir nüfus anlama gelir. Web çağımızın en büyük bilgi paylaşım ağıdır. Kitle iletişimin tümünü kapsamaktadır. Fert üstünde en büyük etkinin Web olduğu ve bu etkinin gelecekte artarak devam edeceği kuşkusuzdur.
Kitle haberleşme-iletişim araçların;Basın,Radyo,Tv ve Web ile meydana getirilen yayınların tesirleri değerlendirilmelidir. Ferdin haberleşme-iletişim üstüne tesirleri konusunu anlayabilmek için ilk olarak tesir terimini ele almak gereklidir. Tesir teriminde temel ise kitle haberleşme-iletişim araçlarının yapmış olduğu değişmelerdir.
Kitle haberleşme-iletişim araçları,bireylerin cemiyet ile bütünleşmesinde,toplumun bir parçası olmalarında,toplumun kültürel değerlerini almalarında ve yeni değerler eklemelerinde,inanç,tutum ve davranışlarındaki değişmelerde rol oynamaktadır. Bu etkileşimin düzeyi,bireylerin kitle haberleşme-iletişim araçları ile ilgili önyargılarına,bu araçların ne çoğunlukla kullandıklarına ve bu araçlar vasıtasıyla kendilerine ne tür mesajlar verildiğine bağlı olarak değişmektedir.
Kitle haberleşme-iletişim araçlarındaki ortak nokta,toplumdaki insanların düşüncelerini etkileyecek,belli bir senteze kavuşturmak ve ortak bir davranış biçimi kazandırmaktır. Bu bağlamda,toplumun kendi yapısal farklılıkları ve davranışsal değişkenler,kitle haberleşme-iletişim araçlarının etkilerinin de değişik düzeylerde olmasına niçin olur.
Kitle haberleşme-iletişim araçları,bireylere tesir ederken bu tesir karşılıklı olarak ele alınmalıdır. Başka deyişle etki-tepki unsuru göz önüne alınırsa,bireylerin kitle haberleşme-iletişim araçlarından etkilenmeleri,kitle haberleşme-iletişim araçlarını benimsemeleri,kitle haberleşme-iletişim araçlarına açık olmaları,eğitim düzeyleri,aile yapıları kıymet ve tutumları benzer biçimde etkenler bireylerin etkilenme sürecinde belirleyici bir yapıyı oluşturur.
DEVAMI
Kitle haberleşme-iletişim araçları nedir?
Kamuoyunun oluşumunda rol oynayan kitle haberleşme-iletişim araçları hangileridir?
Kitle haberleşme-iletişim özgürlüğü ve hususi yaşamın gizliliği temalı basın takip edeni iyi mi yapılır?
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Kitle İletişim Araçlarının Fert üstündeki Tesirleri
Kitle haberleşme-iletişim araçları,gelişen değişen teknolojinin de etkisiyle toplumsal yaşamın olmazsa olmaz bir öğesi olmuştur. Bir çok toplumsal bilimci araştırmalarında kitle iletişimi ile fert ve cemiyet yaşamını sosyolojik,toplumsal ruhsal yaklaşımlarla sorgulamış ve buradan bireye tesirini açıklamaya çalışmışlardır.
Kitle haberleşme-iletişim kavram olarak toplumsal bir kalite taşımaktadır. Birbiriyle ilişkisi olmayan geniş bir nüfus anlama gelir. Web çağımızın en büyük bilgi paylaşım ağıdır. Kitle iletişimin tümünü kapsamaktadır. Fert üstünde en büyük etkinin Web olduğu ve bu etkinin gelecekte artarak devam edeceği kuşkusuzdur.
Kitle haberleşme-iletişim araçların;Basın,Radyo,Tv ve Web ile meydana getirilen yayınların tesirleri değerlendirilmelidir. Ferdin haberleşme-iletişim üstüne tesirleri konusunu anlayabilmek için ilk olarak tesir terimini ele almak gereklidir. Tesir teriminde temel ise kitle haberleşme-iletişim araçlarının yapmış olduğu değişmelerdir.
Kitle haberleşme-iletişim araçları,bireylerin cemiyet ile bütünleşmesinde,toplumun bir parçası olmalarında,toplumun kültürel değerlerini almalarında ve yeni değerler eklemelerinde,inanç,tutum ve davranışlarındaki değişmelerde rol oynamaktadır. Bu etkileşimin düzeyi,bireylerin kitle haberleşme-iletişim araçları ile ilgili önyargılarına,bu araçların ne çoğunlukla kullandıklarına ve bu araçlar vasıtasıyla kendilerine ne tür mesajlar verildiğine bağlı olarak değişmektedir.
Kitle haberleşme-iletişim araçlarındaki ortak nokta,toplumdaki insanların düşüncelerini etkileyecek,belli bir senteze kavuşturmak ve ortak bir davranış biçimi kazandırmaktır. Bu bağlamda,toplumun kendi yapısal farklılıkları ve davranışsal değişkenler,kitle haberleşme-iletişim araçlarının etkilerinin de değişik düzeylerde olmasına niçin olur.
Kitle haberleşme-iletişim araçları,bireylere tesir ederken bu tesir karşılıklı olarak ele alınmalıdır. Başka deyişle etki-tepki unsuru göz önüne alınırsa,bireylerin kitle haberleşme-iletişim araçlarından etkilenmeleri,kitle haberleşme-iletişim araçlarını benimsemeleri,kitle haberleşme-iletişim araçlarına açık olmaları,eğitim düzeyleri,aile yapıları kıymet ve tutumları benzer biçimde etkenler bireylerin etkilenme sürecinde belirleyici bir yapıyı oluşturur.
DEVAMI
YORUMLAR