1866'dan itibaren eserlerini le Parnasse Contemporain adlı dergide yayımlayan Fransız şairleri okuluna verilen ad. Şžiirde pozitivist an...
1866'dan itibaren eserlerini le Parnasse Contemporain adlı dergide yayımlayan Fransız şairleri okuluna verilen ad.
Şžiirde pozitivist anlayışı savunan Parnasse okulu Th. Gautier'yi, Leconte de Lisle'i, Baudelaire'i, Banville'i ustaları kabul eden değişik mizaçlı şairleri biraraya getiriyordu. İlkin Catulle Mendes'in la Revue Fantaisiste (1861), sonra L.-X. de Ricard'ın Art (1865) dergileri çevresinde toplanan şairler, yayımcı Lemerre 1866'da onların şiirlerini le Parnasse Contemporain başlığı altında bir kitapta yayımlayınca Parnasyenler adını aldılar. Bu kitapta ustalardan başka, J.M. de Heredia'nın, Sully Prodhomme'un, Fr. Coppee'nin, Leon Dierx'in, Louis Menard'ın, Verlaine'in, Mallarme'nin de şiirleri yer alıyordu.
1871'de ve 1876'da yayımlanan iki yeni Parnasse Contemporain dergisi, grup içindeki ayrılıkları arttırdı: 1876'da çıkan Parnasse dergisi Mallarme'nin l'Apres-midi d'Un Faune'unu (Bir Kır Tanrısının Öğleden Sonrası) yayımlamayı reddetti. Bununla birlikte Parnasse okulu, içten itirafların romantik lirizmine karşı ortak tepkide, bilgiye dayanan ve kişisel olmayan bir şiir zevkinde, eksiksiz bir şiir yapısı biçiminde ve plastik uyum kaygısında birleşiyordu.
YORUMLAR