Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?

Tayyare mühendislerinin averaj maaşı ne kadardır? Merhaba dostlar. Ben 2007 İtü tayyare mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yü...

Tayyare mühendislerinin averaj maaşı ne kadardır?
Merhaba dostlar. Ben 2007 İtü tayyare mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım tüm bilgiler gerçekçidir.


Ilk olarak Türkiye'de ODTüde havacılık ve uzay mühendisliği kısımı, İTüde ise tayyare mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak suretiyle ayrı iki bölüm vardır. Başka da tayyare mühendisliği kısımı yoktur. Bunun dışındaki örneğin eskişehirde tayyare beden motor bakımı vs kısımlar mühendislik değildir.





Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım dostlar tayyare mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Tayyare mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse tayyare mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 dostum pilot oldu.) Epey az emek harcayıp varlıklı olacak yollar bulun.

Havacılık, gemicilik, otomotiv benzer biçimde sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Kısaca makina mühendisliği genel cerrahi ise tayyare mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Belli bir miktar gülünç bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için bu şekilde yazıyorum.

UÇAK MüHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:

Ilk olarak yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zaman içinde maaş birazcık düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları dinlence yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (dostum 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek toplumsal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan dostlarım torpille girdi güzel güzel çalışır!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/üRETİM ŞİRKETLERİ

TAI Türk Tayyare ve Uzay endüstri : Ankaradadır. Tai'de tayyare üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi benzer biçimde faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren dostlarım var. İTüden torpilsiz giren dostum da var. İş sağlamak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine gore değişiyor) genel anlamda cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. ücretler çok iyidir minimum 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi dostum mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Ayrıca insanoğlu rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı oldukça güzel.


TEI Türk motor endüstri: Eskişehirdedir. Tayyare motor tasarımı yapar. Tai benzer biçimde kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları birazcık daha resmi ve asık suratlıdır. Ekip elbise giymenizi vs. beklerler (Mesele ekip elbise giymek değildir iş gereği giyilir ama ekip elbiseye gereğinden fazla mana yüklemek mesele bence). Mülakatta oldukça fazla teknik sual merak ederler bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik dahi çizdirmişlerdi. İnsan ları çalışanları BENCE gittiğim firmalar içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/üRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MüHENDİSLİĞİ)

Arge: Araştırma geliştirme

ürge: üretim ve geliştirme

Şunu vurgulamak isterimki tayyare mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada tayyare mühendisi arıyoruz yazar. Pek çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir sürü tayyare mühendisi ise başta otomotiv olmak suretiyle makina sektöründe çalışır.

Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, çözümleme vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/üRGE seçimi işlere başvurursunuz. İş deneyiminiz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Doğal olarak bana ait torpilim var diye düşünüyorsanız tüm kapılar ardına kadar açıktır. Minik firmalar kadın makina mühendisi çalıştırmaz bu vaziyet bana ait benzer biçimde kadın mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise bu şekilde bir fark hiç bir zaman görmedim.


Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki yapınak daha minik olduğundan resmen aile benzer biçimde olmuşlar. İnsanları son aşama içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Aslına bakarsanız eskişehir yaşanası bir şehir olduğundan burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üzerine çıkar. İş son aşama yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, büyük bölümü vakit ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir dostum eskişehir fabrikasında çalışır.


Arçelik: Ford benzer biçimde bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı birazcık daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çabalama ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford benzer biçimde ama çok fazla mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü tayyare mezunu idi.

GÖRüYORSUNUZ Kİ İTü UÇAKÇILAR HER YERDE





  • Muhasebecilerin averaj maaşı ne kadardır?


  • Bir bisikletin saatteki averaj hızı averaj ne kadardır?


  • Hekim maaşı ne kadardır?










Bana ait bildiğime göre hem iş güvence heaşlaym maaş yüksek. 2.500 başlayış, çalışmana gore fiyat artar. örneğin bana ait kuzenim 35000 lira alıyor.












dostlar şu maaş işlerini fln geçin.tayyare mühendisleri yapmış olduğu işlere gore para alır meydana getirilen ölçümler , maket yapımı , tamirat , plan-proje, proje denetim fln ama eğer bu işlerin asla birisini yapamazsanız ginede anlaşmalı olduğunuz şirket size anlaştığınız miktar kdr maaş alırsınız fakat deneyim genel anlamda plan-proje yapımı ile ölçülüyor ve anlaşmada bunada yer verirseniz meydana getirilen her plan-proje için para miktarıda çoğalıyor...









ben tayyare mühendisiyim 32455 TL alıyourm ama brüt. Msn Happy


Saçma sapan konuşup durmayın yahu. Averaj bir mühendis halkın averajının birazcık üstündedir. Eğer çok fena şansa haiz değilsen ya da okuyup "kaymak" mühendis olmak istemiyorsan (ki üst seviyelere gelmek ile okumanın hiçbir alakası yoktur) sende averaj bir mühendis olacaksın. Ortalamanın birazcık üstü insanların nasıl yaşadığını ve/ya da nasıl otomobillere bindiğini görmek istiyorsan (dolaylı olarak maaşlarını merak ediyorsan) gidip ortalamanın birazcık üstü mahallelerde kısa süre dolaşman yeterlidir. Burada hepimiz doğru yazsa dahi hiçbir şey ifade etmez. Ben bugüne dek söz konusu sorulara "ben" diye başlandığını görmedim.


Eleştirici bir yorum yaptım ama yanlış anlamayın vaziyet bu.



Bu ileti 'en iyi yanıt' seçilmiştir.


Merhaba dostlar. Ben 2007 İtü tayyare mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım tüm bilgiler gerçekçidir.


Ilk olarak Türkiye'de ODTüde havacılık ve uzay mühendisliği kısımı, İTüde ise tayyare mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak suretiyle ayrı iki bölüm vardır. Başka da tayyare mühendisliği kısımı yoktur. Bunun dışındaki örneğin eskişehirde tayyare beden motor bakımı vs kısımlar mühendislik değildir.


Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım dostlar tayyare mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Tayyare mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse tayyare mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 dostum pilot oldu.) Epey az emek harcayıp varlıklı olacak yollar bulun.

Havacılık, gemicilik, otomotiv benzer biçimde sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Kısaca makina mühendisliği genel cerrahi ise tayyare mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Belli bir miktar gülünç bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için bu şekilde yazıyorum.

UÇAK MüHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:

Ilk olarak yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zaman içinde maaş birazcık düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları dinlence yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (dostum 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek toplumsal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan dostlarım torpille girdi güzel güzel çalışır!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/üRETİM ŞİRKETLERİ

TAI Türk Tayyare ve Uzay endüstri : Ankaradadır. Tai'de tayyare üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi benzer biçimde faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren dostlarım var. İTüden torpilsiz giren dostum da var. İş sağlamak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine gore değişiyor) genel anlamda cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. ücretler çok iyidir minimum 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi dostum mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Ayrıca insanoğlu rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı oldukça güzel.


TEI Türk motor endüstri: Eskişehirdedir. Tayyare motor tasarımı yapar. Tai benzer biçimde kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları birazcık daha resmi ve asık suratlıdır. Ekip elbise giymenizi vs. beklerler (Mesele ekip elbise giymek değildir iş gereği giyilir ama ekip elbiseye gereğinden fazla mana yüklemek mesele bence). Mülakatta oldukça fazla teknik sual merak ederler bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik dahi çizdirmişlerdi. İnsan ları çalışanları BENCE gittiğim firmalar içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/üRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MüHENDİSLİĞİ)

Arge: Araştırma geliştirme

ürge: üretim ve geliştirme

Şunu vurgulamak isterimki tayyare mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada tayyare mühendisi arıyoruz yazar. Pek çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir sürü tayyare mühendisi ise başta otomotiv olmak suretiyle makina sektöründe çalışır.

Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, çözümleme vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/üRGE seçimi işlere başvurursunuz. İş deneyiminiz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Doğal olarak bana ait torpilim var diye düşünüyorsanız tüm kapılar ardına kadar açıktır. Minik firmalar kadın makina mühendisi çalıştırmaz bu vaziyet bana ait benzer biçimde kadın mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise bu şekilde bir fark hiç bir zaman görmedim.


Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki yapınak daha minik olduğundan resmen aile benzer biçimde olmuşlar. İnsanları son aşama içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Aslına bakarsanız eskişehir yaşanası bir şehir olduğundan burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üzerine çıkar. İş son aşama yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, büyük bölümü vakit ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir dostum eskişehir fabrikasında çalışır.


Arçelik: Ford benzer biçimde bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı birazcık daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çabalama ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford benzer biçimde ama çok fazla mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü tayyare mezunu idi.

GÖRüYORSUNUZ Kİ İTü UÇAKÇILAR HER YERDE









dostlar kulaktan dolma bilgilerler insanların kafasını bulandırmayalım lütfen!!!


thy teknikte çalışan bi tayyare mühendisi olarak ilk giriş maaşlarını izah etme ihtiyacı hissettim :9


thy teknik: 4200tl

freebird airlines : 1200€

onurair: 850€

mngjet: 2400tl

mng airlines: 2400tl

uls airlines: 1350$

pegasus: 3000 tl

borajet: 3200tl

atlasjet: 2500tl

tai: 3500 tl

tei: 3500 tl

roketsan: 3500 tl

aselsan: 3500 tl

arçelik: 2700 tl

ford: 2700 tl



thy'de pilotlar 2.kaptanlar f/o'lar: 10bin tlden başlıor 1.kaptanlar ise 20bin extralar dahil değildir.

hostesler ise 2500tl maaşla başlıor extralar ile 4000 tl maaş alıolar Msn Happy


bu şu anda mevcut olan giriş ücretleri başka kulaktan dolma bilgilerle aklınızı kurcalamayın :p









ya kardeş iyi hoşta bu şekilde siteleri geziyorum yeminle adamlar her müh. kötülüyor iyi hoşta madem bir ögretmen kadar maaş dahi alamıyor niçin çok parlak zeka insanların yarıdan fazlası müh. fakültelerine gidiyor bir hoştes 5 bin tl alırken bir tayyare mühendisi nasıl 1000 euro alıyor yeminle bizim bir akraba var itü makine mezunu ziraat bankasında çalışır 8 bin tl maaş alıyor tamam 20-30 çok abartılı ama 750-2500 arasıda çok az şunu belirtiyim bir itü odtü mezunu insanla doguda 300 küsürle bitirmiş bir adamı da bir tutmayalım bir dost inşaat müh. çukurova 2000 tl alıyor ve bir şeyden dolayı para veriyorlar 3000 i buluyor









lys-4 den alıyor Türkiye sıralamasında ilk 20.000 in içinde olman lazım kısaca ortalama bi 450 puan çıkartman lazım ama kesinlike 450 den az çıkartmamalısın. Çifte vatandaşsan yurt dışından da katılabilirsin o imtihan daha kolay oluyor. Kısımı biirdiğinde isteğe gore thy de yada başka bir mekanda -belki üniversite kendisi verir- pilotluk için ders veriliyor. Bunlara katılabilirsin. Tayyare mühendisi olarak devam etmek istersen aselsan'a katılabilirsin aylık 7000 usd maaş hususi otomobil sürücü ve koruma veriyorlar. Yada yurt haricinde çalışıyor olmak istiyorsan mesela Fransa'da çalışırsan Fransa Başbakanından daha yüksek meblağda bir maaş alıyorsun. Türkiye'de bir tek İTü ve ODTü de var itü'deki de pek tayyare mühendisliğine benzemiyor.ç Çok sıkı çalışılmalı lys fizik ve matematik en fazla iki yanlış çıkarılmalı ve kımya biyoloji benzer biçimde bölümlerde çözülmeli.









dayanamadığım için yazıyorum. İTü tayyare mühendisliğini bitirmek üzereyim,bir iki yerde yetişim deneyimim oldu. sektörde çalışan tayyare mühendisleriyle de görüştüm. birisi cıkıp 43 bin tl alıyorum falan demiş, eger havayolu genel müdürü degilseniz oyle bir sey mümkün değildir. baslangıc olarak tayyare mühendisiyseniz,evet Türkiye'de itü benzer biçimde bir okuldan mezun bir muhendis dahi 1500-2500le baslarken,hiçbir mühendisin kolayca alamayacagı baslangıc maasıyla baslamanız mümkün.oda yaklasık bir arkadasın da önceki sayfalarda firmalara gore detaylıca belirttiği benzer biçimde 2500-4000tl arasıdır. zaman içinde 2-3 yıl içersinde maasınız samimi mealde katlanır.


8-10 yıl tecrübesi olan birisi cok samimi rakamlar görebilir,normaldir. (13-15 bin tl benzer biçimde)


ama onun dısında yok odtüde son sınıftaydım 10 bin teklif ettiler gitmedim,falan boyle birsey yok.okul birincisi falan değilseniz ya da ekstrem bir durumunuz yoksa bir icatınız falan kimse size iş teklif etmez.


bölüm samimi mealde zor olsa gerek.hakkaten kim bilir en zor mühendisliktir diyebilirim.Makina müh dersleriyle beraber extra baska derslerde alınır. İstanbulda calısmak isteyen birisi İTü, Ankara'da TAİ,TEİ'de calısmak isteyen birisi ODTü'yü tercih edebilir bu bir fayda olur ama yinede bu bir ayrımdır diyemem ikisi de güzel ve başarıya ulaşmış üniversiteler. THK üniversitesi daha iyidir fikrine katılmıyorum,su an için 2013 senesinde böle bir vaziyet söz mevzusu değildir,ilerleyen seneler için vaziyet ne olur bilemiyorum. Ama iş bulma sıkıntısının hakkaten minimum görüldüğü sektörlerden biridir,İTü tayyare mezunu,havayolu sirketi müdürü bana bu sektörde iş sıkıntın hiç bir zaman olmasın demişti,işi olmayan kalan görmedm dedi,açıkcası bende görmedim. diger bir olasılık makine mühendisliği ya da otomotiv benzer biçimde sektörlere yöneliyor mezun arkadaslar.


Bu kısma girmek isteyen birisi ilk 10 bin içersinde kesinlikle olmalıdır. motor ucak bakım falan onlarla alakası yoktur bu bölümün bir tek iki ismi vardır ve iki sekilde mühendis olmanız mümkündür.




İTü Tayyare Mühendisliği

ODTü Havacılık ve Uzay Mühendisliği


bu iki bölümle girmek mümkündür. burdaki okudugum neredeyse nerede ise hersey yanlış bilgilerdi. iyice arastırıp danısmadan karar vermeyin,esasen bu kısımı düşünen biriyseniz,muhtemelen iyi bir puanınız vardır, hazırlanıyorsanız da gercekten iyi calısmanız gerekir.yaşam sizin hayatınız,bir forumda okudugunuz bilgilere gore "buna benimkilerde dahil" hiç bir zaman doğrudan buna gore tercih yapmayın,okulu gezin,kısımı gezin dersleri arastırın,bu işi hakkaten meydana getiren insanlara danısın,size uygun olup olmadığını iyice degerlendirin ve edindigniz bilgilerin dogrulugunu kesinlikle teyit edin.





  • Muhasebecilerin averaj maaşı ne kadardır?


  • Bir bisikletin saatteki averaj hızı averaj ne kadardır?


  • Hekim maaşı ne kadardır?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?
Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/msn_happy-247.gif
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/ucak-muhendislerinin-ortalama-maas-ne.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/ucak-muhendislerinin-ortalama-maas-ne.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content