Abdülhak Hamit Tarhan'ın Sahra adlı şiiri var mı? SAHRA-Abdülhak Hamit Tarhan B u yaratı yeni türk edebiyatında pastoral şi...
Abdülhak Hamit Tarhan'ın Sahra adlı şiiri var mı?
SAHRA-Abdülhak Hamit Tarhan
Ozan bu eserinde kır yaşamını,bu yaşamın dinlendirici güzelliklerini anlatır.
Biçim ve kafiyeleniş bakımından özgür ve yenidir.
Bir zamanlar karargâhım idi
Bedeviler şeklinde beyâbanlar;
Buna mucib de iştibâhım idi;
Iyi mi imrar-ı vakt eder anlamış olur.
Belde halkında görmedin hayfa
Gördüğün ünsü ehl-i vahşette!
Bedevîler sukûn u rahatte;
Sürdüğü daima ganemle sefâ.
Beledî muttasıl esir-i cefâ;
İntiâş aleminde zulmetde!
Biri endişeden aman bulmaz;
Biri endişeye süre bulmaz.
şeklinde 12 mısralık kıtaları Namık Kemal tarafınca takdir edilmiş,Kemal VAVEYLA isminde meşhur vatan şiirini Sahra'nın bu kıtalarına benzeterek ve mısralarını bazı farklarla onun şeklinde kafiyelendirerek 11 mısralık kıtalar halinde söylemiştir.
Abdülhak Hamit Tarhan
Abdülhak Hamit Tarhan'ın sanat anlayışı nasıldır?
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın "Hiroşima" adlı şiiri var mı?
Bu ileti 'en iyi yanıt' seçilmiştir.
SAHRA-Abdülhak Hamit Tarhan
Ozan bu eserinde kır yaşamını,bu yaşamın dinlendirici güzelliklerini anlatır.
Biçim ve kafiyeleniş bakımından özgür ve yenidir.
Bir zamanlar karargâhım idi
Bedeviler şeklinde beyâbanlar;
Buna mucib de iştibâhım idi;
Iyi mi imrar-ı vakt eder anlamış olur.
Belde halkında görmedin hayfa
Gördüğün ünsü ehl-i vahşette!
Bedevîler sukûn u rahatte;
Sürdüğü daima ganemle sefâ.
Beledî muttasıl esir-i cefâ;
İntiâş aleminde zulmetde!
Biri endişeden aman bulmaz;
Biri endişeye süre bulmaz.
şeklinde 12 mısralık kıtaları Namık Kemal tarafınca takdir edilmiş,Kemal VAVEYLA isminde meşhur vatan şiirini Sahra'nın bu kıtalarına benzeterek ve mısralarını bazı farklarla onun şeklinde kafiyelendirerek 11 mısralık kıtalar halinde söylemiştir.
SAHRASahra adlı şiir kitabında on şiiri toplanmıştır. Bu şiirler bölümler halinde yazılmış ve her bölüm ek olarak adlandırılmıştır. Mesela ‘Hoş-nişinân' şiirinin alt başlıkları ‘Nağme', ‘Belde-güzîn' şiirinin alt başlıkları ‘Lahn' olarak isimlendirilmiştir.Sahra'daki şiirlerini incelediğimizde tezatlarla karşılaşırız. Söz gelimi “Hoş-nişinân†şiiri pastoral bir şiirdir. Bu şiirde kır hayatından övgüyle bahsedilir. “Belde-güzîn†şiirinde ise kent yaşamı hicvedilir. Tabiatı mevzu alan şiirinde pitoresk güçlü iken, kent yaşamını özetleyen şiirinde yaşantısının da oranı olduğu düşünülür.
Abdülhak Hamit Tarhan
Abdülhak Hamit Tarhan'ın sanat anlayışı nasıldır?
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın "Hiroşima" adlı şiiri var mı?
YORUMLAR