MAZOT TDK, Türk Dil Kurumu 1. kim. Yakıt olarak kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biri, motorin. 2.Yeryağının damıtılma...
MAZOT
TDK, Türk Dil Kurumu
1. kim. Yakıt olarak kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biri, motorin.
2.Yeryağının damıtılmasıyla üretilen, ortalama 275-350°C de kaynayan akaryakıt türü. (Dizel ve motorin olarak da bilinir.)
TDK, Türk Dil Kurumu
1. kim. Yakıt olarak kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biri, motorin.
2.Yeryağının damıtılmasıyla üretilen, ortalama 275-350°C de kaynayan akaryakıt türü. (Dizel ve motorin olarak da bilinir.)
MAZOT
Mazot ya da motorin dizel motorlarda kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biridir.
Ham petrolün damıtılması esnasında 200-300°C kaynama aralığında alınan üçüncü ana ürün motorindir. Motorin dizel motoru yakıtıdır.
Yanma ısısını mekanik güce çevirmek için en kafi mekanizma olan dizel makinesi, benzin ve gaz makinelerinden takriben 30 yıl kadar sonrasında 1892 de Rudolf Diesel tarafınca ortaya çıkarıldı. Yüksek kompresyonlu bir makinenin geliştirilmesinin sebeplerinden biri, daha ucuz yakıtların kullanılabilme arzusundan dolayı idi. Termik verim bakımından dizel makinesi gaz ve benzin makinelerinden daha verimlidir. Bundan dolayı daha yüksek bir sıkıştırma oranı ile çalışır, ilk yapım edilen dizeller ağır devirli ve büyük silindirli olduklarından piyasaya arz edilen benzinlerin silindire püskürtülerek yanma suretiyle kullanılmaları mümkün oluyordu. Fakat zaman içinde dizel imalatçıları makine ebatlarını küçültüp devir adedini artırarak daha çok güç üretimi yoluna gidince bu ihtiyaca yanıt verecek yakıtların yapılması fakirlik haline geldi. Çeşitli makine imalatçıları değişik tip motorlar yapım ettiklerinden bunların her biri için ayrı bir dizel yakıtı imalinin imkansızlığı karşısında ASTM de bu tarz şeyleri bir sınıflandırmaya doğal olarak tutmak mecburiyetinde kaldı.
Mazot ya da motorin dizel motorlarda kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biridir.
Ham petrolün damıtılması esnasında 200-300°C kaynama aralığında alınan üçüncü ana ürün motorindir. Motorin dizel motoru yakıtıdır.
Yanma ısısını mekanik güce çevirmek için en kafi mekanizma olan dizel makinesi, benzin ve gaz makinelerinden takriben 30 yıl kadar sonrasında 1892 de Rudolf Diesel tarafınca ortaya çıkarıldı. Yüksek kompresyonlu bir makinenin geliştirilmesinin sebeplerinden biri, daha ucuz yakıtların kullanılabilme arzusundan dolayı idi. Termik verim bakımından dizel makinesi gaz ve benzin makinelerinden daha verimlidir. Bundan dolayı daha yüksek bir sıkıştırma oranı ile çalışır, ilk yapım edilen dizeller ağır devirli ve büyük silindirli olduklarından piyasaya arz edilen benzinlerin silindire püskürtülerek yanma suretiyle kullanılmaları mümkün oluyordu. Fakat zaman içinde dizel imalatçıları makine ebatlarını küçültüp devir adedini artırarak daha çok güç üretimi yoluna gidince bu ihtiyaca yanıt verecek yakıtların yapılması fakirlik haline geldi. Çeşitli makine imalatçıları değişik tip motorlar yapım ettiklerinden bunların her biri için ayrı bir dizel yakıtı imalinin imkansızlığı karşısında ASTM de bu tarz şeyleri bir sınıflandırmaya doğal olarak tutmak mecburiyetinde kaldı.
mazot ingilizcesi
- diesel oil, diesel fuel; fag, cigarette; booze, drink
YORUMLAR