Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?

Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nedir? Trafikte 17 Yanlış Davranış Usta sürücü düşmüş olduğu problemden kazasız sıyrılmayı...

Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nedir?

Trafikte 17 Yanlış Davranış



Usta sürücü düşmüş olduğu problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış!, Zira usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvel görebilir, ona bakılırsa tedbirini evvel alır.




Otobanda tamam fakat, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en mühim güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 kattan oluşan bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, sadece içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her ne-kadar hemen hemen kanunen mecburi olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarmış olur.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın yapınak değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına bakılırsa artırılmalıdır. Zira inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda adım atar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç çözüm alınır. Bir ihtimal daha konforlu sürüş yaparsınız fakat, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!


Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!


Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük sebebi havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha çok esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha azca kayar!

Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapanmış olduğu için yağmur suyunu çok daha azca boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda adım atar.


Direksiyon saate bakılırsa 10u 10 geçe tutulur!


Yanlış! Direksiyon saate bakılırsa 9u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit oranda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;


En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat etmiş olduğu pozisyondur.


Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu ilk olarak otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 aşama civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zor olsa gerek.

Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üstünde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağımızı sıkan ya da bolca gelen bir ayakkabıyla iyi mi yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


Ani frenlerde ilkin frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!


Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor dönem dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene bakılırsa çok daha kısa mesafede durdurur!


Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar. Sadece, daha kısa mesafede durdurmaz.

Malum fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup kısaca dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Oysa ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üstünden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üstündeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Sadece ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren hayata geçirmeye devam edilmelidir,


Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!


Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla beraber, hata oranı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda ya da yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.


Dörtlü uyarma flaşör tünele girince yakılır!


Yanlış! Dörtlü uyarma yalnız trafiğe çekince yarattığı durumlarda yakılır. Doğrusu ihtimaller içinde bir kaza ya da arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.


Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!


Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size çekince yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Bir tek kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve süratli yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.


Evlatları uyarmak için korna çalınır!


Yanlış! Evlatları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepki vermelerine neden olur, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi asla gitmemektir. Zira siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza destek sağlar.


Ihmal etmeyin! Hayatınız süresince ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür. Rus ruletinde bile bu oran 17dir. lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi bulunduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın.

BAKINIZ








  • Yayaların trafikte yapmış olduğu yanlış davranışlar nedir?


  • Yolcuların doğru ve yanlış davranışları nedir?


  • Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nedir?




Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.

Trafikte 17 Yanlış Davranış



Usta sürücü düşmüş olduğu problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış!, Zira usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvel görebilir, ona bakılırsa tedbirini evvel alır.




Otobanda tamam fakat, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en mühim güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 kattan oluşan bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, sadece içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her ne-kadar hemen hemen kanunen mecburi olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarmış olur.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın yapınak değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına bakılırsa artırılmalıdır. Zira inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda adım atar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç çözüm alınır. Bir ihtimal daha konforlu sürüş yaparsınız fakat, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!


Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!


Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük sebebi havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha çok esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha azca kayar!

Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapanmış olduğu için yağmur suyunu çok daha azca boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda adım atar.


Direksiyon saate bakılırsa 10u 10 geçe tutulur!


Yanlış! Direksiyon saate bakılırsa 9u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit oranda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;


En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat etmiş olduğu pozisyondur.


Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu ilk olarak otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 aşama civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zor olsa gerek.

Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üstünde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağımızı sıkan ya da bolca gelen bir ayakkabıyla iyi mi yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


Ani frenlerde ilkin frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!


Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor dönem dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene bakılırsa çok daha kısa mesafede durdurur!


Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar. Sadece, daha kısa mesafede durdurmaz.

Malum fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup kısaca dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Oysa ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üstünden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üstündeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Sadece ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren hayata geçirmeye devam edilmelidir,


Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!


Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla beraber, hata oranı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda ya da yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.


Dörtlü uyarma flaşör tünele girince yakılır!


Yanlış! Dörtlü uyarma yalnız trafiğe çekince yarattığı durumlarda yakılır. Doğrusu ihtimaller içinde bir kaza ya da arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.


Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!


Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size çekince yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Bir tek kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve süratli yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.


Evlatları uyarmak için korna çalınır!


Yanlış! Evlatları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepki vermelerine neden olur, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi asla gitmemektir. Zira siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza destek sağlar.


Ihmal etmeyin! Hayatınız süresince ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür. Rus ruletinde bile bu oran 17dir. lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi bulunduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın.

BAKINIZ







 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/trafikteki-dogru-ve-yanls-davranslar.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/trafikteki-dogru-ve-yanls-davranslar.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content