Logo Nedir?

LOGO veya LOOOTİP Gösterim: 25 Boyut: 16.7 KB" style="max-width:100%;margin: 2px;"/> (fr. logotype). Tek bir blok ...

LOGO veya LOOOTİP


Ad: logo.JPGGösterim: 25
Boyut: 16.7 KB" style="max-width:100%;margin: 2px;"/>



(fr. logotype). Tek bir blok halinde dökülmüş harfler, kısaltmalar vb. kümesi.

isim İngilizce logo



  1. Başlık, gazete adını gösteren yazı.
  2. Marka, alâmetifarika.
  3. Bir kelime, hece veya birkaç harften oluşan klişe.








Logo Nedir?




Logolar şirketlerin isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir. Şirket logolarının bazı özelliklerini şöyle sıralayabiliriz.
  • İlgi çekmeli
  • Görünümü eşsiz ve diğer logolardan ayırt edilebilir olmalı.
  • Şirketin vizyon ve misyonuna uygun olmalı
  • Profesyonelliği ön plana çıkarmalı
Logo nedir dersek bir kelimenin bir markanın farklı farklı fontlarda yazılıp bu halini olduğu gibi değil geliştirerek bir yazı bütünlüğü yaratmaktır yanılmıyorsam…




Logotype nedir Logo ve amblemden oluşan bütünlüktür yada firmayla ilgili ipuçları verenşekillerinde bulunduğu logodur…

benim logo yapma sürecim 3 aşamadan oluşur. (program fh)

markaya uygun font seçimi.

(ancak şunu unutmayalım logo font değildir. digital teknolojiyle bu eğilim genelleşti. önceden bütünüyle kendine özgü karakter oluşturma eğilimi daha çoktu)

logotype: amblem ve logo ikisi birden (bütünü) demektir.

firmamızın adı atıyorum sepia olsun.

önce sepia yazısını hem majiskül (büyük harflerle), hem minüskül (tamamı küçük harflerle) yazıyoruz. alt alta koyuyoruz ve grupluyoruz. sonra daha önce taradığımız bazı fontları bu yazılara uyguluyoruz. jean firması olduğu için, spor, minimalist, çılgın fontlar deneyeceğiz. kütük gibi kaba fontlar uymayacak. bir sürü font denedikten sonra şöyle bir gözden geçiriyoruz. her font her laf diziliminde aynı güzelliği vermez. fontu seçerken sepia üzerinde müdehale edebileceğinizi de kesinlikle düşünmelisiniz. hange harfte ne tür bir numara yapabilirim fikri acaip önemli.

ayıkladığımız fontlu olanları sayfa içinde tutalım. diğerlerini atalım ya da bir süre daha bulunduralım. daha sonra grup edilmiş sepia'lardan büyük harfli mi küçük olanlar mı tercihini yapın. ben küçük olanı tercih ettiğimizi ama S'yi büyük yazacağımızı farz ediyorum.

yani neymiş, ilk aşama uygun foınt seçimi.


logoyı özgünleştirmek.


sepia yazısına bir espri yükleyeceğiz ki özgün olsun. aklıma şimdi geldi, şu örneği yapalım: S'pia. e harfini atıp yerine Snin okunma örneğini kullanarak opostrof atalım. logonun ilk kalıbını oluşturmuş olduk. ayrıca sipia diye okunma riski de var ancak jean firması ya böyle olsun. (işi özgünleştirirken zorlaştırmamalı. örneğin ben de sepia'nın pi kısmına pi işareti koyarım derseniz logo seta filan gibi okunur. yormadan yalın okutmalıyız)

S'pia yazısına renk denemelerini yapabiliriz şimdi. ben genellikle iki renkli bir logo filan olacaksa önce siyah ve griyi yaparım. logo son halini alınca renk denerim. çünkü ilk önce renk deneyince, logonun estetiği kesin her renkte farklı oluyor. ama bu bir tercih meselesi.

amblem için şekil oluşturup logoyla ilişiklendirme, seçenekleri renklendirme ve final.

amblem ne olacak? bu kısımda, yunus balığı, öpüşen gençler sillüeti, medusa, ateşböceği, karalahana… ne kullanılacak ne…sorunsalına doğru yanıt verecek fikri üretmeliyiz. ben şunu yaptığımızı düşünüyorum, S'pia yazılımının opostrofu kancadır ya, biz de bunu e'ini yerine kullandık. alıyorum e'yi, çok da küçültmeden ayna görüntüsüyle ters çevirip aynen bir virgüle benzeterek opostrof işareti olarak kullanıyorum diyelim. ve bunu da şu tao işareti olan tiazink chi mia lee (!) sembolünün damlacığına benzetiyorum. ve arta kalanlarla uçak yan sanayi fabrikaları için civatalar, pvc plakalar yapıyorum. yani neymiş, kağıt kalemsiz yazarak yaparsan logo böyle bir ağdalı ballı oluverir işte.

her logoya bir amblem şarttır diyemeyiz, bunu bilelim. örneğin shubuo başarılı bir rafineri ürünüdür ve rengiyle, formuyla, o harfinin konuşma balonu ve priz etkisiyle iş çözülüvermiş.

ayrıca logo yapımında hep ama hep aklınızda bulunması gereken durum şudur, logotype karışık form, geçişler, dolu degradelerden asla oluşamaz. çünkü ilk gözönünde bulundurulacak olan şey bir logonun gerektiğinde 1-1.5 cm'ye küçültülebileceği ve yine gerekirse siyah beyaz kullanılabileceğidir (örneğin gazetelerdeki eleman ilanları)


Logo Nedir?

Bazı kurum ve kuruluşların, bazı etkinliklerin, ve bazı markaların kendilerini sadece bir isimle ifade etmeleri akılda kalıcılık açısından etkili olmayabilir. İşte bu akılda kalıcılığı sürekli tutmak ve görüldüğünde o markanın akla gelmesini sağlamak amacıyla oluşturulmuş sembole “LOGO†denir.(Örn: Coca Cola ‘nın el yazısı tarzındaki logosu, Mc Donald's ın logosu)

İyi Bir Logo Nasıl Olmalıdır? Dikkat Edilmesi Gereken Konular

Başlarken: Logoda amaç çok önemlidir.Önce amacımızı belirlemeli, logoyu ona göre düzenlemeliyiz. Amacımız bir ismi logo haline getirmek midir? yoksa bir etkinliğe göre logo bulmak, yapmak mıdır? Dikkat etmeliyiz.
  • Akılda kalıcı olmalıdır.
  • Olabildiğince sade ve yalın olmalıdır.
  • Logo şekille ve yazı bir arada kullanılabilir.
  • Logo temsil ettiği kurumun, organizasyonun, markanın özelliklerine ve amacına uygun olmalıdır.(Örn: Kimya ile ilgili bir organizasyonda, logo yapılırken deney malzemelerinden ya da kimya ile ilgili bir başka sembolden yola çıkılabilir.)
  • Logo yapılırken ,yapılacağı kurum ya da markanın kendi özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır.(Kuruma ait; renkler,şekiller,amaç ve işlev)
  • Logoda bazı kalıplaşmış sembollerden yola çıkılabilir.Mesela bir futbol ya da basketbol takımının logosunda “top†imgesi kullanılabilir.Ya da yemek ile ilgili bir firmanın logosunda bir yiyecek çeşidi veya aşçı figürü kullanılabilir.)
  • Logoda amaca uygun olarak, o firmanın ya da isminin baş harflerinden yola çıkılarak bir şeyler üretebilir…


Logotype çeşitleri;




Logolar yukarıda da söylendiği gibi bilinen bir fontun kullanımıyla ya da deformasyonuyla oluşturulabileceği gibi yeni bir font tasarımıyla da oluşturulabilir. Bilinen yeni typografik logo tipleri ise örnekleriyle birlikte aşağıdaki gibidir.

San Serif Sitili Logolar:




Bu sitilde hazırlanan logolarda amaç basit ama güçlü bir ifade sağlamaktır. Derli toplu, zarif, keskin hatlı ve güç dolu bir görünüşleri vardır. Bu sitil logolar genelde modern tasarımcıyı yansıtır.

Tek Karakterden Oluşan Logolar:




Çoğu yerde logonun tanımı yapılırken en az iki karakter olmasından bahsedilir ama işin aslı tek karakterden de logo olabileceğidir. Tek tipografik karakterden oluşan logolar güçlü, modern karaktere sahip fikirler ve işaretleri temsil eder. Dünya da çok güzel örneklerini bulmak mümkün.

Çok Karakterden Oluşan Logolar:




Birden fazla tipografik karakterden oluşan bu logoların en sık kullanım şekli 2 karakterden oluşanıdır. Çok klasik bir kullanım şekli olmasına rağmen bazen basit ya da son derece karışık sonuçlara ulaşmak mümkün olabiliyor.

Kombinasyon Tipi Logolar:




Kombinasyon tipi logolar genelde iki ya da daha fazla farklı etkileşimli logo tipinin kullanılmasından oluşurlar. Harflerin parçaları, gölgeler, deforme edilmiş karakterler, el çizimlerinin bilgisayarda bir araya getirilip manipule edilmesinden oluşurlar. Ortaya çıkan logolar genelde enerji doludurlar.

Geleneksel Olmayan Logolar:




Bu tip logolar genelde bildik karakterlerden yararlanarak alışılmışın dışında logolardır. Büyük harf kullanımı, tekrardan kaçınma yeni güçlü bir tarzı oluşturur. Sanki eski tarz ile yeni tarzın bütünü gibidir. ya da başka bir deyişle geçmişi kullarak geleceği tasarlamak da denileb

Yeni Tipografik Formlar:




Bilgisayarların logo tasarımında kullanılması ve yeni fontların da hızla gelişiminden sonra tasarımcılara birçok imkan sağlanmış oldu. Yaratmak, bozmak, bükmek, deforme etmek, eğmek gibi sonsuz seçenek tasarımcıların elinde olunca ortaya da mevcut fontların üzerinde oynanarak elde edilen yeni logo formları çıktı

Kaligrafik Logolar:




El yazısı, el çizimi ve süslü çizgiler kullanarak yaratılan logolar. Klasik bir yöntem olarak görünmesine rağmen çok modern ve etkileyici sonuçlar doğurabilen bu yönteme ait şu örneklere göz atmak yeterli olacaktır

Rebus - Karmaşık Formdaki Logolar:




Kelimeler, objeler ve sembollerin biraraya gelmesinden oluşan karmaşık yapıdaki logolar genelde anlaşılması güç logolardır. Ama hayalgücünün son noktasına doğru da harika birer yolculuktur da...

Numaralardan Oluşan Logolar:




Sadece rakamlardan ya da hem rakamlarda hem de harflerden oluşan logolardır. Bu numaralar farklı formlarda kullanılabileceği gibi genelde ölçü, mesafe, uzaklık gibi rakamsal değerleri olan anlatımlar için de kullanılabilir

Katmanlı, Gölgeli, Merkezi Olmayan Logolar:




Farklı formlar yaratmak isteyenlerin tercih ettiği belli bir merkezi bulunmayan, biraz sıradışı, katmanların (arkaplan kullanımı), gölgelemelerin kullanıldığı logolar. Bu şekilde hem derinlik hem de algı farklılığı sağlanan, taze ve hareketli logo yaratmak isteyenlerin logo tipi...

Çatlak, Kırılgan ve Agresif Logolar:




Tipografik karakterlerin ya da kullanılan sembollerin deforme edilerek, kırılarak, çizilerek, bükülerek oluşturulduğu logo tipi. Anlatılmak istenene, bu tür hareketler vererek farklılık yaratmak isteyenlerin kullandığı bu logo tipine çok farklı sektörlerde rastlamak mümkün..






 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Logo Nedir?
Logo Nedir?
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/62077d1487718138-logo-nedir-logo.jpg
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/logo-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/logo-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content