Ömerli Barajı'nın ekonomiye tesirleri nedir? Melen Çayı suyunun İstanbul'a taşındığı nokta olan Ömerli Barajı'nda sul...
Ömerli Barajı'nın ekonomiye tesirleri nedir?
Melen Çayı suyunun İstanbul'a taşındığı nokta olan Ömerli Barajı'nda sular metrelerce çekildi.
İstanbul'da yağmur yağışının mevsim normallerinden düşük olması, barajlardaki su seviyesini geçtiğimiz yıla oranla yarı yarıya düşürdü. Yüzde 49.31 oran ile İstanbul'un en dolu barajı olan Ömerli Barajı'nda da suların metrelerce çekilmiş olduğu görüldü. Melen Çayı'nın akmış olduğu barajda yaşanmış olan çekilme, çevre sakinlerinde de tedirginliğe niçin oldu. Koçulu köyünde yaşayan Hamdi Gökalp, bu yıl barajda su seviyesinin çok düştüğünü belirterek, “1990'lı seneler içinde de bu kadar inmişti. O süre da belediye başkanları tankerle şehre su taşımışlardı. O günlerden biliyorum neredeyse o seviyelere düşmüş şeklinde görülüyor. Kıyılardan metrelerce su indi. Geçtiğimiz yıl Mart aylarında gördüğünüz orman içlerine kadar su vardı. Bugün bakıyorsunuz metrelerce aşağı inmiş gözüküyor. İnşallah yağışlar çok olur da İstanbul'umuz susuz kalmaz†diye konuştu.
Melen Çayı'ndan da azca su aktığını dile getiren Gökalp, “Melen Çayı'nın aktığını söylüyorlar fakat akmasına karşın bu kadar indi. Bilemiyorum baraja akıyor mu akmıyor mu, direkt İstanbul'a mı veriyorlar, ne kadar faydası var bilemiyorum. Yetkililer daha iyi bilir†dedi.
Bu yıl iklimin çok kurak geçtiğini ifade eden Gökalp, “Şuana kadar su sıkıntımız olmadı, inşallah da olmaz. 3 ya da 4 ay sonrasında da bu susuzluk bu kadar daha inerse İstanbul susuz kalır†şeklinde konuştu.
Ocak 2013 senesinde İstanbul'da barajların doluluk oranı yüzde 70,04 iken, bu yıl doluluk oranı yüzde 34,11'lere kadar geriledi.
MELEN ÇAYI PROJESİ
İstanbul`un uzun dönemli su ihtiyacını karşılamak amacıyla DSİ tarafınca hazırlanan ve 3 aşamadan oluşan Büyük Melen Projesi'nin 1. aşaması 2001 senesinde başladı. Emek harcamalar kapsamında ortalama 182 kilometre uzunluğunda Melen İsale Hattı, Cumhuriyet Arıtma Tesisi ve Boğaziçi Tüneli inşaatı sürdürülürken, kentin acil su ihtiyacının ortaya çıkması üstüne DSİ, Melen Çayı'ndan gelen suyu 105 kilometrelik boru hattı ile 2001 senesinde devreye giren Yeşilçay sistemine entegre etti. Ortalama 750 milyon TL'ye mal olan proje, 2007 senesinde hizmete girdi.
İstanbul'da yağmur yağışının mevsim normallerinden düşük olması, barajlardaki su seviyesini geçtiğimiz yıla oranla yarı yarıya düşürdü. Yüzde 49.31 oran ile İstanbul'un en dolu barajı olan Ömerli Barajı'nda da suların metrelerce çekilmiş olduğu görüldü. Melen Çayı'nın akmış olduğu barajda yaşanmış olan çekilme, çevre sakinlerinde de tedirginliğe niçin oldu. Koçulu köyünde yaşayan Hamdi Gökalp, bu yıl barajda su seviyesinin çok düştüğünü belirterek, “1990'lı seneler içinde de bu kadar inmişti. O süre da belediye başkanları tankerle şehre su taşımışlardı. O günlerden biliyorum neredeyse o seviyelere düşmüş şeklinde görülüyor. Kıyılardan metrelerce su indi. Geçtiğimiz yıl Mart aylarında gördüğünüz orman içlerine kadar su vardı. Bugün bakıyorsunuz metrelerce aşağı inmiş gözüküyor. İnşallah yağışlar çok olur da İstanbul'umuz susuz kalmaz†diye konuştu.
Melen Çayı'ndan da azca su aktığını dile getiren Gökalp, “Melen Çayı'nın aktığını söylüyorlar fakat akmasına karşın bu kadar indi. Bilemiyorum baraja akıyor mu akmıyor mu, direkt İstanbul'a mı veriyorlar, ne kadar faydası var bilemiyorum. Yetkililer daha iyi bilir†dedi.
Bu yıl iklimin çok kurak geçtiğini ifade eden Gökalp, “Şuana kadar su sıkıntımız olmadı, inşallah da olmaz. 3 ya da 4 ay sonrasında da bu susuzluk bu kadar daha inerse İstanbul susuz kalır†şeklinde konuştu.
Ocak 2013 senesinde İstanbul'da barajların doluluk oranı yüzde 70,04 iken, bu yıl doluluk oranı yüzde 34,11'lere kadar geriledi.
MELEN ÇAYI PROJESİ
İstanbul`un uzun dönemli su ihtiyacını karşılamak amacıyla DSİ tarafınca hazırlanan ve 3 aşamadan oluşan Büyük Melen Projesi'nin 1. aşaması 2001 senesinde başladı. Emek harcamalar kapsamında ortalama 182 kilometre uzunluğunda Melen İsale Hattı, Cumhuriyet Arıtma Tesisi ve Boğaziçi Tüneli inşaatı sürdürülürken, kentin acil su ihtiyacının ortaya çıkması üstüne DSİ, Melen Çayı'ndan gelen suyu 105 kilometrelik boru hattı ile 2001 senesinde devreye giren Yeşilçay sistemine entegre etti. Ortalama 750 milyon TL'ye mal olan proje, 2007 senesinde hizmete girdi.
Ormanların ekonomiye katkıları nedir?
Dünya'nın hareketi neticeleri ve insan yaşamına tesirleri nedir?
Çanakkale Savaşı'nın Türk ulusal mücadelesine tesirleri nedir?
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Melen Çayı suyunun İstanbul'a taşındığı nokta olan Ömerli Barajı'nda sular metrelerce çekildi.
İstanbul'da yağmur yağışının mevsim normallerinden düşük olması, barajlardaki su seviyesini geçtiğimiz yıla oranla yarı yarıya düşürdü. Yüzde 49.31 oran ile İstanbul'un en dolu barajı olan Ömerli Barajı'nda da suların metrelerce çekilmiş olduğu görüldü. Melen Çayı'nın akmış olduğu barajda yaşanmış olan çekilme, çevre sakinlerinde de tedirginliğe niçin oldu. Koçulu köyünde yaşayan Hamdi Gökalp, bu yıl barajda su seviyesinin çok düştüğünü belirterek, “1990'lı seneler içinde de bu kadar inmişti. O süre da belediye başkanları tankerle şehre su taşımışlardı. O günlerden biliyorum neredeyse o seviyelere düşmüş şeklinde görülüyor. Kıyılardan metrelerce su indi. Geçtiğimiz yıl Mart aylarında gördüğünüz orman içlerine kadar su vardı. Bugün bakıyorsunuz metrelerce aşağı inmiş gözüküyor. İnşallah yağışlar çok olur da İstanbul'umuz susuz kalmaz†diye konuştu.
Melen Çayı'ndan da azca su aktığını dile getiren Gökalp, “Melen Çayı'nın aktığını söylüyorlar fakat akmasına karşın bu kadar indi. Bilemiyorum baraja akıyor mu akmıyor mu, direkt İstanbul'a mı veriyorlar, ne kadar faydası var bilemiyorum. Yetkililer daha iyi bilir†dedi.
Bu yıl iklimin çok kurak geçtiğini ifade eden Gökalp, “Şuana kadar su sıkıntımız olmadı, inşallah da olmaz. 3 ya da 4 ay sonrasında da bu susuzluk bu kadar daha inerse İstanbul susuz kalır†şeklinde konuştu.
Ocak 2013 senesinde İstanbul'da barajların doluluk oranı yüzde 70,04 iken, bu yıl doluluk oranı yüzde 34,11'lere kadar geriledi.
MELEN ÇAYI PROJESİ
İstanbul`un uzun dönemli su ihtiyacını karşılamak amacıyla DSİ tarafınca hazırlanan ve 3 aşamadan oluşan Büyük Melen Projesi'nin 1. aşaması 2001 senesinde başladı. Emek harcamalar kapsamında ortalama 182 kilometre uzunluğunda Melen İsale Hattı, Cumhuriyet Arıtma Tesisi ve Boğaziçi Tüneli inşaatı sürdürülürken, kentin acil su ihtiyacının ortaya çıkması üstüne DSİ, Melen Çayı'ndan gelen suyu 105 kilometrelik boru hattı ile 2001 senesinde devreye giren Yeşilçay sistemine entegre etti. Ortalama 750 milyon TL'ye mal olan proje, 2007 senesinde hizmete girdi.
YORUMLAR