Gelişmecilik (Progressivizm) Progressive eğitim, yaşam araçları elde eden bir görüş olarak anlaşılmıştır. Eğitimde hayata ehemmiyet veren gö...
Gelişmecilik (Progressivizm)
Progressive eğitim, yaşam araçları elde eden bir görüş olarak anlaşılmıştır.
Eğitimde hayata ehemmiyet veren görüştür. Temel tezi, eğitimin
toplumsal değişmenin doğrultusunu belirleyememekle birlikte, değişme
bakımından zihinsel kabiliyeti geliştirebileceğidir. Yâni eğitim, çocuğa
akıllı bir şekilde değişmeye karşılık vermeyi öğretebilir. Böylelikle
çocuklar, gerçek yaşamdan alınmış sorunsal durumlarla karşılaştırılıp
eğitilirse, toplumsal değişmenin lüzumlu kıldığı entellektüel güce ve
deneyimlere haiz olurlar. Eğitimin gayesi, kişinin toplumsal değişmelere uymasını sağlayacak eleştirici bir dimağ geliştirmek olmalıdır.
Bu durumları sağlayacak bilimler ise toplumsal bilimlerdir. Öğretmen
kendi neticelerini, kanaatlerini ufaklıklara önermez, tersine, onları kendi
değerlerine bakılırsa kendi sonuçlarına ulaşmalarım teşvik eder. Öğretmenin tutumu, yönetici değildir, tavsiye edicidir.
Eğitim, yaşama hazırlamak değildir, yaşamın kendisi olmalıdır.
YORUMLAR