Yatılı Nedir?

yatılı ödat, isim 1 . Geceleri de kalınıp yatılan (okul vb.), leylî. 2 . Geceleri de kalıp yatan (talebe, konuk), leylî. Birleşik Sö...








yatılı

ödat, isim





1 . Geceleri de kalınıp yatılan (okul vb.), leylî.

2 . Geceleri de kalıp yatan (talebe, konuk), leylî.

Birleşik Sözler

yatılı bölge okulu

parasız yatılı





  • parasız yatılı okullar nerelerde vardır?


  • Yatılı okullarda okumak nasıldır?


  • Konya - Karaman - Ayrancı Yatılı İlköğretim Okulu



YATILI sıf. ve a. Eğitim görmüş olduğu kurumdan yiyecek yiyen ve geceleri orada kalan talebe için kullanılır: Yatılı talebe.

♦ sıf. Yatılı talebe de kabul edilen eğitim kurumu için kullanılır: Yatılı okul.





—Eğit. Yatılı ilköğretim bölge okulları, dağınık yerleşim bölgelerinin tahsil gereksinimini karşılamak suretiyle oluşturulan 8 senelik eğitim kurumu. (Bk. ansikl. böl.) || Yatılı okul, öğrencilerin tümünü ya da büyük bir bölümünü gece de barındıran ve onların yeme-içmelerinin yanı sıra günlük gereksinimlerini de karşılayan okul. || Yatılı talebe, geceleri de okulda ya da okula bağlı bir yurtta kalan ve orada yiyip içen talebe.

♦ be. Yatılı talebe olarak: Ortaokulu İzmir'de yatılı okudum.


—ANSİKL. Cumhuriyet'in müessese yıllarındaki yatılı-pansiyonlu ilköğretim sistemi, 1960 -1961 ders yılından başlayarak 22 sayılı yasa'ya uygun halde yerini ilkokulu bulunmayan, birbirine yakın birkaç köy için oluşturulan yatılı bölge okullarına bıraktı. 1967 -1968 öğretim senesinde yatılı bölge orta okulları faaliyete geçti. 1973'te 1739 sayılı Temel eğitim yasası'nın yürürlüğe girmesinden sonrasında yatılı bölge okullarının bir kısmı, 5 senelik ilkokullar ile 3 senelik ortaokullardan oluşan Temel eğitim yatılı bölge okullarına dönüştürüldü. Okulların adı, 1983'te 2842 sayılı yasa uyarınca Yatılı ilköğretim bölge okulları olarak değiştirildi.

Kaynak: Büyük Larousse




YATI a. Bir yerde geceyi geçirmeyi de içeren konukluk: Yatıya kaldık. Yatıya da bekleriz.


Kaynak: Büyük Larousse


yatılı ingilizcesi
  • boarding (school, student); boarder, boarding student





  • parasız yatılı okullar nerelerde vardır?


  • Yatılı okullarda okumak nasıldır?


  • Konya - Karaman - Ayrancı Yatılı İlköğretim Okulu


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Yatılı Nedir?
Yatılı Nedir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/yatl-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/yatl-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content