Yönetim Nedir?

Yönetim TDK, Türk Dil Kurumu isim 1 . Yönetme işi, çekip çevirme, yönetim: "İki arkadaşımın yardakçılığıyla yönetim binası...

Yönetim
Ad: yönetim2.jpg

TDK, Türk Dil Kurumu




isim

1 .
Yönetme işi, çekip çevirme, yönetim:

"İki arkadaşımın yardakçılığıyla yönetim binasını taşladım, pencerelerin yedi sekizini kırdım."- R. Erduran.

2 . (mecaz) Dümen.


Birleşik Sözler

  • yönetim gideri
  • yönetim kurulu
  • yönetim yeri
  • kabuk yönetim
  • merkezî yönetim
  • ortak yönetim
  • öz yönetim

  • sıkıyönetim sivil yönetim
  • mahalli yönetim
  • yerinden yönetim
  • değişiklik yönetimi
  • kamu yönetimi
  • kriz yönetimi
  • risk yönetimi
Ad: yönetim1.jpg







  • Yönetim Şekilleri (Devlet Yönetim Biçimleri)


  • Yönetim şekilleri nedir, hangi ülkeler hangi yönetim şeklini kullanır?


  • Yetki, merkezi yönetim, mahalli yönetim nedir?



YÖNETİM a.

1. Yönetmek işi; bir kurumu, bir kamu kuruluşunu ya da hususi bir işletmeyi, bir işi çekip çevirme; bir topluluğun, toplu bir çalışmanın başlangıcında bulunma, ondan görevli olma; yönetim: Firmanın yönetimini becerikli bir müdür üstlendi. meşhur şefin yönetimindeki orkestra. (Bk. ansikl. böl. Eğit.)

2. Bir kurumu yöneten kimselerin tümü; yönetim: Sendikalara bakılırsa yönetim hiçbir görüşmeye yanaşmtyormuş.




3. Yönetim kumlu, bir kuruluşu yönetmekle görevli kişilerden oluşan kaide; yönetim kurulu.


—/tek. Planlama, öncelik derecelerini saptama, harekât tarzlarını bir formüle bağlama ve bunlara bağlı olarak kararlar verme işlemi. || Askeri yönetim, silahlı kuvvetlerin destek ve bakımından lanan yönetimle ilgili sorunların tümü; bu soranları çözmekle görevli şahıs ya da makam. (Levazım hizmetleri, deniz ve hava kuvvetleri personel başkanlıklan, kendi ordulannın yönetimine bizzat katılırlar.)


—Bilş. Yönetim bilişimi, bilişimin, yönetim problemlerinin çözümüne uyarlanan kısmı.


—Eğit. Yönetim örgütü, bir okulun gereği şeklinde yönetilmesi, eğitim amaçlarının en iyi şekilde gerçekleştirilmesi ve görevliler içinde uyum ve işbirliğinin sağlanması için ödev VB soramluluklann bilinmesi, çalışanlar arasındaki ilişkilerin belirlenmesi bakımından tasarlanıp geliştirilen kurum.


— Bir eğitim kuruntunun çalışmalarını düzenlemek, yürütmek ve yönetmekten görevli olan görevliler.


—Fızyol. Solunum yönetimi, solunum hareketlerini düzenleyen mekanizmalann tümü. (Kalp kasının tersine akciğerlerin ve solunum kaslannın kendi kendine emek harcama özelliği yoktur. Beyin sapının ağsı oluşumunda solunum hareketlerinin ritim ve özdevinimini düzenleyen solunum merkezleri vardır. Nadir olarak akciğer kökenli bozukluklar bu düzenin bozulmasında rol oynayabilir [hipovantilasyon ya da hipervantilasyon].)


—Huk. Yönetim kumlu, tüzel kişilerde yönetimle görevli organ, yönetim meclisi. || Yönetim planı, kat mülkiyetine doğal olarak taşınmazlarda ana taşınmazın yönetimiyle ilgili plan, belge.


â€”İş teşkilat. Amaçlara gore yönetim, işletmelerde, soramluluklann dağıtılması ve görevlerin uzmanlık dışı durama getirilmesi ilkelerine dayanan, hedef ve amaçları belirleyici bir sistem ile evvelinde kurulmuş bir netice değerlendirme yöntemi kuran yönetim, bir işletmenin, çeşitli düzeylerdeki kadrolarınca oluşturulan komiteler vesilesiyle yönetilmesi.


—iş topbil. Yönetim çalışanı ya da yalnızca yönetim, bir işletmenin yönetimince, görevlerin yapılması mevzusunda işçi ve memurlara komut verme yetkisiyle donatılmış kişilerin tümü.


â€”İşi. ikt. Bir işletmeyi örgütleme, yönetme; yöneticilik işlevi, görevi, mevkisi: Bir araştırmanın, bir işin yönetimini sağlamak. Senris şefi, işletmenin yönetimini vekâleten üstlenecek. (Bk. ansikl. böl.)


—Mil. muhs Ulusal muhasebinin kurumsal kesimi. || Kamu yönetimi, cemiyet yararına ticari olmayan hizmetler üreten ya da gelirlerin ve ortak mal varlığının tekrardan dağılımını meydana getiren, mecburi ödemeleri ve sübvansiyonları öğrenim eden kuraluşlann tümü. || Hususi yönetim, aileler yararına ticari olmayan hizmetler üreten ve kâr amacı gütmeyen kuraluşlann tümü (aileler bu kuruluşları gönüllü katkı esasına gore finanse ederler).


—Rad. ve TV. Gösterim yönetim, radyo ve televizyonda, hazırlanmış program bantlarını sıraya koyup, yayında herhangi bir aksaklık olmadan sıhhatli akışı sağlama. (Radyo ve televizyonda bu görevi üstlenmiş gösterim yönetim müdürlükleri vardır.)


—Telekom. Uzaktan yönetim, çoğu zaman enerji yüklü donanımlann uzağında bulunan, merkezileştirilmiş kumanda sistemi ve donanımı.


—ANSİKL. Eğit. Yönetim eğitimi XIX. yy.'ın sonunda ABD'de başladı (ilk Business School olan Wharton School, 1881'de Pennsylvania üniversitesi'nde kuruldu). Gene ABD'de bazı hususi ve devlet üniversitelerinde işletme yönetimi eğitimi meydana getiren bölümler kuruldu. Harvard, Chicago Columbia, Northwestern, Stanford ve Whar ton üniversitelerine bağlı Business school' lar bunlann en ünlüleridir. MBA (Master of Business Administration) mezuniyet belgesi, İkinci Dünya savaşı'nı izleyen yıllarda, yöneticilik ya da işletmecilik öğrenimi yapanlardan büyük ilgi görmüştü. Sadece Avrupa'daki tahsil kuramlarının da yetkin bir düzeye ulaşmasıyla bu fark günümüzde kapanmıştır.


—iş teşkilat. Amaçlara gore yönetim. Bu yönetim biçiminin amacı, işletmenin mesuliyet merkezlerini daha dinamik bir çalışmaya özendirmektir. Bunun için, bu mesuliyet merkezlerinden her birinin yerine getirmekle yükümlü olduğu işler ve çalışmanın etkinliğine verilecek ödüller açık bir şekilde belirlenir. Amaçlara gore yönetim, her sorumlunun, göz önünde tutmak zorunda olduğu hedef-araç kompleksinin seçiminde asgari bir yetkiye haiz olmasını gerektirir (bu anlamda kimi zaman amaçlara gore katılımcı yönetim deyimi de kullanılır). Her görevli, etkinliğinin global verimliliğine gore -başvurulan araçlarla elde edilmiş sonuçlar karşılaştırarak- değerlendirilir. Bu bakımdan, amaçlara gore yönetim, görevlerin uzmanlık dışına çıkarılması (her sorumlunun kendi sonuçlannın gerçek sahibi olabilmesi için) ve sorumlulukların dağıtılması (gerçek bir girişimcilik zihniyetinin kuruluşun tüm düzeylerine yayılabilmesi için) ile beraber gider.


—işi. ikt. Yönetimin birinci görevi, işletmenin içinde bulunmuş olduğu durumu aydınlatmak (genel tutumsal koşulların incelenmesi, piyasa çözümlemesi), kuruluşun genel yönelimini ve erişilmesi istenen hedefleri belirlemektir. Oluşturulan projelerin başarıyla uygulanabilmesi için lüzumlu araçlanın tasarlanması ve bir araya getirilmesi de (yapı ve olanaklann organizasyonu) yönetime düşer. Nihayet, bu olanakları harekete geçirmek ve işletmeyi tümüyle işler durumda tutmak da (insanların idaresi, amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığının denetlenmesi) gene yönetimin görevidir.
Kaynak: Büyük Larousse




yönetim ingilizcesi
  • management; administration; government; direction.
  • - kurulu executive committee; administrative committee; board of directors.





  • Yönetim Şekilleri (Devlet Yönetim Biçimleri)


  • Yönetim şekilleri nedir, hangi ülkeler hangi yönetim şeklini kullanır?


  • Yetki, merkezi yönetim, mahalli yönetim nedir?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Yönetim Nedir?
Yönetim Nedir?
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/47204d1460375127-yonetim-nedir-yonetim2.jpg
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/yonetim-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/yonetim-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content