Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

Terim olarak kısaca reklam: “Halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir işletmeyi tanıtmak, bir ürünü...




Terim olarak kısaca reklam:
“Halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir işletmeyi tanıtmak, bir ürünün satışını arttırmak için başvurulan bütün olanaklardır. (Lewis Sözlüğü)â€


Reklamın kültürel, sosyal, ekonomik ve psikolojik etkileri bugün için kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki reklamlara rastlamadığımız hayatımızın hiçbir alanı yok gibi. Dev fotoğraflar duvarları, otobüs duraklarını, ulaşım araçlarını, reklam panolarını kaplamış durumda. Bir insan doğumundan 18 yaşına kadar yaklaşık olarak 350 bin reklama maruz kalmaktadır.





Tüketim toplumu olarak insanlar günümüzde ihtiyaçları doğrultusunda ürün almak yerine farklı nedenlerle ya da reklamı yapılan ürün ve hizmetleri aldığını görüyoruz. İhtiyaç olmadığı halde alınan bu ürün ve hizmetlerin arkasında reklamların toplum psikolojisine ve bireylerin psikolojik yapısına gönderilen mesajlar yer almaktadır.

Yani reklam sektörü, psikolojiyi önemli bir derecede kullanmaktadır. Peki reklam sektörü psikolojiyi nasıl kullanıyor da tüketiciler ihtiyaç duymadıkları halde, reklamını gördükleri ürün veya hizmeti alıyorlar?

Reklamların; insanlar üzerindeki etkileri; insanlarda bulunan temel iç dürtüleri uyandırmak, harekete geçirmek ve etkilenmeler sonucu davranışlar meydana getirmek şeklindedir. Reklamların temel düşüncesi; insanlardaki ihtiyaç ilgi, özlem, arzu, heves duygularını harekete geçirmektir. Bunun için de üretilen mal ve ürünleri insanların temel ihtiyaçları olacak, bunlara sahip olunca arzuları, hevesleri gerçekleşip mutluluğa kavuşacaklar düşüncesiyle insanların ilgilerini çekmeye, duygularını okşamaya çalışırlar.


Reklamlardaki diğer önemli unsurlardan biri de; bir reklamın, insanlarda bulunan estetik, şıklık, güzellik duygularını harekete geçirebilmesidir. İnsanlar güzel, şık, zarif buldukları, kendilerini etkileyen, sahip olduklarında mutlu olacaklarına inandıkları mal ve ürünleri, ihtiyaçları olmasa da almaya çalışırlar.

Ayrıca reklam sektörü, doyurulmamış arzu ve istekleri pazara yönlendirerek, üretilen ürün ve hizmetlerle özdeşimler kurdurarak, satın alınmalarını sağlamaktadır.

Örneğin; reklamlarda kadının kullanılması bununla ilgilidir. Kadının beğenileri, hayranlıkları, belirlenmiş bir ürünün özellikleriymiş gibi yansıtılarak, erkek toplumunun dikkatini çekerler. Burada kadın ve erotizm, erkeklerin kendilerinde olmadığını düşündükleri bazı özellikleri, ürünü aldıklarında sahip olabilecekleri hissi verilir. Bu tip reklam, psikolojik altyapı özellikleri kullanılarak yapılmıştır. Kadının, kendi hemcinslerine yönelik kullanıldığı reklamlarda ise; kadınların güzellik özlemine hitap etmiştir. Gene belirlenmiş bir ürün veya hizmeti satın aldıklarında, güzel olabilecekleri hissi verilir.

Sonuç olarak reklamlarda kullanılan ve algılara hitap eden bütün reklam iletimleri, psikoloji ile ilgilidir. Reklam sektörü bu noktada insanların gelecekle ilgili beklentileri, özlemleri, olmasını istediği pek çok yön kullanılarak, ilgili ürün veya hizmete pazarda alan açar, ihtiyaç yaratır. Biz de için de olduğumuz tüketim toplumu olarak, dünya da mevcut sistem devam ettiği, psikoloji bilimi ve teknoloji hızla gelişmeye devam ettiği sürece reklam bizim ayrılması çok güç bir parçamız olarak bizimle olmaya devam edecektir.









  • Bir reklam senaryosu nasıl yazılır? Orijinalitesi nasıl kontrol edilir?


  • Siteme nasıl reklam alırım?


  • Reklam anketi nasıl hazırlanır?




Reklam sözcüğü Fransızca haykırmak anlamına gelen bir kelimeden türetilmiştir.

Aslında, teknik katagorisi altında bir eylemdir. Yani bir reklamı izlerken elbette reklamın sinematik özellikleri bizi doğrudan ürün hakkında yönlendirmiyor ancak bir ürünü her gün defalarca görüp görüp sonunda çok seçeneğimizin olduğu bir yerden alışveriş yapmaktayken o ürünü tanıyormuş hissine kapılıyoruz.








Kaynak:msxlabs.org

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?
Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/08/reklam-sektoru-insan-psikolojisini-nasl.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/08/reklam-sektoru-insan-psikolojisini-nasl.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content